no to przybędę, tylko gdzie bo z lokalizacji wynika że było czy jest kilka lokalizacji.
[O1] Wycie w BFQ - czy to może być skrzynia biegów?
Zwiń
X
-
[O1] Wycie w BFQ - czy to może być skrzynia biegów?
Otóż zacznę od tego, że kiedy auto miało 4x Michelin Energy Saver, wewnątrz było "zupełnie" cicho. Ale tak mi się zdarzyło, że załozyłem na tył prawie nowe Bridgestone Turanza (o ile się nie mylę) 300. Od tamtej pory zacząłem słyszeć delikatnie podwyższony hałas. Hałas ten powoli nasilał się, ale wydawało mi sie, że to z powodu łożyska - zostało ono wymienione w ostatni piątek. Po wymianie nastała cisza (tak mi się wydawało, ale może poprostu to było tylko takie chwilowe wrażenie po zmianie łożyska), ale od wczoraj znów wkurza mnie delikatne, ale słyszalne wycie. Głośność tego "fehler-u" nie zmienia się w skręcie, podczas zmian prędkści, wysprzęglaniu, itp. Wciąż jest taki sam hałas, który pojawia się przy około 30km/h, i zagłuszany jest przez ped powietrza przy około 110km/h. Przed chwilą podnosiłem auto celem "zakręcenia" kołami i zdiagnozowania, czy przypadkiem znów nie wyje łożysko. Ale to nie to: tył jest zupełnie cichy (bębny) a przednie koła mają hałas pochodzący jedynie od ocierajacych klocków (dźwięk zupełnie inny niż wyjące łożysko - to wiem!). Co to może być??? Czy faktycznie (o czym już wspominałem zaraz po zmianie opon) Bridgestone Turanza są głosnymi oponami i należy się do tego hałasu przyzwyczaić, lub wywalić opony na śmietnik? Czy też może szukać problemu gdzieś indziej? Aha, po zmianie łożyska nie robiłem zbieżności, ale opony nie są ścinane, auto jedzie prosto...
Tak sobie dywaguję: czy może być tak, że wyje jakieś łożysko w skrzyni biegów? A może to jakieś koło zębate? Co sądzicie? Bo obstawiać teraz mogę chyba jedynie opony albo skrzynię?
Aha, założyłbym na próbę zimówki, ale teraz nie jestem w stanie... Ale może założę Micheliny na tył, a Bridgestony na przód - sprawdzę, czy coś się zmieniło.
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Bridgestone Turanza są głosnymi oponami i należy się do tego hałasu przyzwyczaić, lub wywalić opony na śmietnik?
mówilismy o tym wielokrotnie.
ponieważ kupiłeś "prawie nowe" to jest szansa że są już wyząbkowane, u mnnie to był straszny hałas, do kórego się wprawdzie przyzwyczaiłem, ale pasażerowie niezmiennie byli w ciężkim :shock: :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sro 28 Lip, 10 21:48 ]
Zamieszczone przez Agamek12może założę Micheliny na tył, a Bridgestony na przód - sprawdzę, czy coś się zmieniło.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ale te opony mają ponad 7mm, więc nie są zjechane. Byłem z nimi u wulkanizatora (jedną z nich w poprzedni piątek naprawiałem) i nawet on powiedział, że opony te nie mają żadnych śladów zużycia/niesprawnosci, itp. Q.wa, a tak się cieszyłem, ze kupiłem fajne oponki w dobrej cenie... teraz już wiem dlaczego sprzedający się ich pozbył... :?
Komentarz
-
-
Opony zostały wyprodukowane w 4-tym tygodniu 2009 roku...
[ Dodano: Czw 29 Lip, 10 08:15 ]
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez Agamek12Ale te opony mają ponad 7mm, więc nie są zjechane.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Czy mówiąc "ząbkowanie" masz na myśli takie zniszczenie bieżnika na krawędzi opony, jak po złym ustawieniu zbieżności? Bo u mnie wciaż takiego śladu nie ma...
tak czy inaczej jak dla mnie to na 99,9% kwestia właśnie tego.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Czy mówiąc "ząbkowanie" masz na myśli takie zniszczenie bieżnika na krawędzi opony
ręką trzeba przejechać nie tylko po krawędzi, ale po całej oponie "od góry"
Komentarz
-
-
Dziś przy okazji przegladu rejestracyjnego (przy okazji: zdany na medal) poprosiłem diagnostę, aby popatrzył co moze mi wyć. Sprawdził zbieżność, luzy, itp. i stwierdził, ze jedyny powód wycia to wedłg niego opony... Cóż, zmieniłem koła tył z przodem (ale nie sprawdziłem hałasu, bo było ciepło i chłodziłem się piwem - a po alkoholu nie jadę) i jutro zobaczę jakie wyniki... Jak nic, zamieniam prawo-lewo...
Komentarz
-
-
U mnie nic nie wylo ale bylo bicie i sciagalo w prawo, mialem kierunkowe opony yokohamy.
Zmiana opony z lewej na prawo nic nie dalo, co ciekawe dalej ciagnelo auto w prawo
Zmiana opon tyl przod zalatwilo sprawe, i nie wiadomo czemu, oponki ogladal oponiarz i stwierdzil ze jak nowe, nic im nie dolega, mialy rok.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Jak nic, zamieniam prawo-lewo...
Komentarz
-
-
No i dupa blada... Zmiana przód-tył nie przyniosła żadnego rezultatu... Będę próbował jeszcze lewo-prawo i jak to nie przyniesie żadnej zmiany to... czy ma ktoś "for sale" 2 x 195/65/15 dobrej firmy w super stanie?
EDIT: zauważyłem dziś, ze podczas skrętu w lewą stronę (odciąża się wtedy lewą stronę auta) wycie ustaje. Czy to pozwala mi domniemywać, iż winę za wycie ponosi któreś z lewych kół? Rano zmienię koło PL na zapasowe i sprawdzę...
Komentarz
-
-
Koledzy, zdjąłem dziś z auta 1,5-sezonowe opony Bridgestone Turanza i w ich miejsce założyłem jednosezonowe opony Pirelli. Nadmieniam, że zimą jazda na 4 takich oponach była zupełnie cicha. Ale po zamianie Bridgestone na zimowe Pirelli hałas/wycie nie zmienił się... Zaczynam powoli bać się, że to sk.....
Co ważne: hałas nie ulega zmianie podczas przyśpieszania, hamowania, wysprzęglania, jazdy na luzie i hamowaniu silnikiem. Zmienia się jedynie podczas skrętu. Dwóch mechaników zarzeka się, że wszystkie łożyska w kołach są w porządku.
W związku z tym do znawców skrzyń biegów (szczególnie tych z 1.6i): czy te skrzynie potrafią wyć? Czy moze być tak, że w skrzynie nie ma odpowiedniej ilości oleju (nadmieniam, że z auta nic nigdy nie wyciekło). Czy wymienić profilaktycznie olej (auto ma 125kkm)? A może zmienić drugie przednie łozysko?
Jutro zamienię jeszcze opony Michelin Energy Saver - sprawdzę tez i ten trop...
W morde, zaczyna mnie wkur...ać ten samochód...
Komentarz
-
Komentarz